May the force be with you

zaterdag, januari 13, 2007

Voornemen: Lees eens wat meer een boek

Aan het begin van het nieuwe jaar had ik niet echt veel nieuwe voornemens. Buiten wat meer tijd voor mezelf maken, wou ik eens wat meer boeken lezen. En dus trok ik met mijn goede voornemen naar de bib.

Nu, een weekje later, ben ik helemaal ondersteboven van een boek van John Boyne, "de jongen in de gestreepte pyama". Oorspronkelijk een jeugdboek, maar ondertussen overal omschreven als een zeer boeiende roman.


Het boek vertelt het leven van Bruno, 9 jarige jongen, die zoon is van een commandant in het Duitse leger tijdens WO II. Zijn vader is leider van één van de concentratiekampen. Alles wordt verteld vanuit de leefwereld van de kleine Bruno. Meer ga ik er niet over vertellen, maar toen ik het boek uit had, heb ik toch eventjes moeten slikken.

Ook mijn dierbare reispartner S heeft mijn voornemen goed begrepen en kocht voor mij het boek dat ik eigenlijk al zo lang wou hebben: Land in Zicht van Thomas Siffer. Hopelijk kan ik mee verdwalen in de schitterende zeiltocht rond de wereld.

Merci S!!!!

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik zie dat de uw vrije tijd goed gebruikt...wordt die blog tenminste nog s aangevuld!

En dat boek is heel graag gegeven lieverd!

Geniet ervan, ik zal het wel lenen als ik nog s tijd heb om mijn neus in een niet verplicht boek te steken.

x

10:40 a.m.  

Een reactie posten

<< Home